torsdag 25. september 2008

Mer filmtriks!

Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes det er stor stas når kreative konsepter beveger seg utenfor realismen og den klassiske adferdsmessige overdrivelsen. Filmtriks er stas, og spesielt når det blir noe mer sofistikert en priser som svever sammen med produkter. Det er derfor gledelig at både byråer og produksjonsmiljøer utforsker et terreng som etterhvert er prismessig tilgjengelig også for norske annonsører og idèskapere. Tog og Smash fra DDB, Firkløver-Flax fra Try og McCanns "velte-verden" for Posten/Bring er ferske, frydefulle avbrekk fra den klassiske sosialrealismen. Neste grense er forhåpentligvis surrealismen, som med hell er utforsket i flere internasjonale konsepter. Denne frokostfilmen for McDonald's fra DDB Stockholm er et morsmt eksempel. http://www.youtube.com/watch?v=h8yJJ2jSimg. Bring it on, Posten.

Ingen kommentarer: