lørdag 1. mai 2010

Mål uten mening


På fredag ble jeg møtt av et mannsterkt event-team, med orførereren i Nesodden i spissen på fergekaia. Anledningen var holdningskampanjen "Våg å sette grenser" fra Helsedirektoratet. Det eneste problemet er at de frivillige foreldrene som var engasjert i kampanjen presterte å dele ut en informasjonsbrosjyre på NYNORSK!!! Jeg har flere kjente som snakker fransk, tysk og engelsk på Nesodden enn noen som er i nærheten av å henfalle til nynorsk. I tillegg til å vekke minner fra traumatiske skoletimer, er dette en målform jeg bare forholder meg til som et "nei-valg" på selvangivelsen.

Det sørgelige er at en kampanje som har et viktig og godt formål (og som sikkert har brukt noen 100.000 på trykksaker), presterer å uttrykke seg i en målform som får meg til å kaste budskapet i pur irritasjon. Hvis det er slik at målsaken er viktigere for myndighetene enn formålet med en kampanje, kan de like godt spare seg investeringen.

Ta dykk saman - eller hva faen det heter.

1 kommentar:

Prowse sa...

Ja det er ikke lett når folk er så trangsynte som deg ;)